Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Rakev není trezor

Když se tak rozhlédnu kolem sebe, a stačí vlastně zapnout televizi, rádio, či spustit prohlížeč, mám pocit, že se bezděky účastním jakýchsi závodů či dobrodružné počítačové hry. Všude na mě, tu koketně vykukují, tu agresivně vyskakují, reklamy na štěstí a kroky, které mě k němu dovedou.

Jestliže splním základní úroveň obtížnosti, tedy nahromadím dostatečný kapitál, a ani to není zpravidla nutné, neb se ihned do schránky poštovní či mailové ochotně přitočí nějaký lichvář pod maskou moderní a dynamické společnosti, připravený promptně vyřešit mou situaci úvěrem či půjčkou bez zbytečných otázek, mohu postoupit do dalších kol neomylně vedoucích ke štěstí. V nich si pořídím developerský designový byt v Praze, bezpečné, dynamické, rodinné či bůhvíjaké auto, televizi placatici, dovolenou v exotických krajích, mobil, který můžu dosytosti osahávat, kafovač, toustovač, waflovač, cupovač, prostě další ...ač. Nač? Zač?

Ta cena je pro mě moc vysoká. Je jí ztráta mé vlastní svobody, mých vlastních priorit a rozhodnutí, mých názorů, přání, mé duše. Poženu se ostrým tempem krtka – workoholika se svou lopatičkou, abych sehnala všechny ty nezbytnosti, abych postoupila do dalšího levelu, získala větší společenskou prestiž, byla in, aby mě nezadržela samozvaná módní policie...  Co se nám to všude snaží namluvit? Že budeme s novým mobilem šťastnější? Ano, den, dva, týden, můžeme mít radost z nové věci, je ale tohle štěstí?

Kdy jste se naposledy cítili šťastní? A teď nemám na mysli chvilkovou radost. Já třeba včera odpoledne, když jsem ležela s nachlazením v posteli. Moje šestiletá dcera se tiše vkradla do ložnice s malou vázičkou se sněženkou, sedmikráskou a modřencem, kolem které uvázala mašli a na ni přilepila srdíčko s nápisem Ester (dcera) Radek (manžel) LOV. Chybějící E mi nechybělo. Pochopila jsem, že zatímco byli spolu venku na zahradě, aby mě nechali v klidu se uzdravovat, vzpomněli si na mě, jak se potýkám s rýmou sama v posteli a chtěli mi udělat radost. Povedlo se a daleko více. Připadalo mi, že je zajímá, jak se cítím. Že jim záleží na tom, abych se brzy uzdravila a mohla být s nimi. Cítila jsem se přijatá i ve své „nemoci“ a milovaná. Děkuji!

Rakev není trezor. Nevezmeme si do ní všechny ty … ače, auta, domy, luxusní šperky. A než začneme tvrdit, že to děláme proto, abychom zajistili rodinu, zeptejme se jí, zdali to vše opravdu chce a netouží-li třeba po sněžence, sedmikrásce a modřenci ve správný čas.

Krásný slunečný den, přátelé! A přeji Vám, ať se vždycky ve vašem životě najde někdo, kdo vám tu sněženku donese.  

Autor: Petra Halamíčková | středa 17.4.2013 21:46 | karma článku: 17,47 | přečteno: 721x
  • Další články autora

Petra Halamíčková

Prostřeno: Hyeny patří do Afriky, ne do televize

Na pořad Prostřeno se běžně nedívám. Když jsem ho před lety zaregistrovala, seznala jsem, že je to vlk v rouše beránčím.

25.3.2017 v 10:20 | Karma: 30,77 | Přečteno: 1973x | Diskuse| Společnost

Petra Halamíčková

Jak se rychle naučit anglicky?

Není zapeklitější otázky:-) Každý z nás je jedinečný, má jinou motivaci, množství času, dispozice, způsob a možnosti využití angličtiny..., zkrátka je to naprosto individuální. Jak na takovou otázku seriózně odpovědět?

9.3.2017 v 12:50 | Karma: 12,59 | Přečteno: 852x | Diskuse| Ona

Petra Halamíčková

Takové malé vydíráníčko

V mezilidských vztazích se vyskytuje zvláštní, ovšem stále velmi rozšířený model chování, kterému lidé, již ho provozují, říkají “je to přece rodina/je to přece kolega/šéf/kamarád...”.

25.2.2017 v 19:13 | Karma: 13,98 | Přečteno: 766x | Diskuse| Ona

Petra Halamíčková

Neřešitelé

"Neřešitel" je slovo, které jsem poprvé použila ve své knize Láska není řízek, abych tak přiblížila a s nadsázkou označila určitý typ osob. Nejde však jen o přátele, o kterých byl předchozí článek.

30.1.2017 v 6:45 | Karma: 10,79 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ona

Petra Halamíčková

Kdo je to přítel - energetická rovnováha ve vztazích

?V minulém zamyšlení jsem psala o tom, že láska bez podmínek není výměnným obchodem. Stručně řečeno: za svou náklonnost neočekáváme nic nazpět. To se ale snadněji napíše, nežli žije, protože všichni ve vztazích očekáváme.

23.1.2017 v 6:18 | Karma: 10,29 | Přečteno: 354x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Prigožin se stal miláčkem ruských teenagerů, zaujal přesvědčením a vzdorem

28. dubna 2024  18:28

Deset měsíců poté, co vedl ozbrojenou vzpouru proti ruskému armádnímu velení, a osm měsíců poté, co...

Necítí bolest a nekomunikuje. Matyas trpí vzácným syndromem, rodina shání pomoc

28. dubna 2024  18:24

Zpomalený vývoj, neschopnost ovládat tělo, záchvaty vzteku či snížený práh bolesti. Tak vypadá...

Trump si před Bidenem udržuje náskok, ukazuje předvolební průzkum

28. dubna 2024  18:11

Bývalý republikánský prezident Spojených států Donald Trump, který se opět uchází o křeslo v Bílém...

Ruské vojsko dobylo další ves, hlásí Moskva. Padnout měla Novobachmutivka

28. dubna 2024  14:27,  aktualizováno  17:51

Sledujeme online Ruská vojska dobyla další vesnici v Doněcké oblasti na východě Ukrajiny, Novobachmutivku, uvedlo v...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3365x
Jsem Petra, prostě Petra:-) Jak nacpat člověka do pár řádek? Jak postihnout všechny jeho emoce, myšlenky, touhy, životní a sociální role, zájmy, etapy vývoje? Hra na škatulky mě nebaví. Jsem sama sebou. Nebo se o to alespoň snažím:-) Třeba prostřednictvím knížky "Láska není řízek". 

http://na-ceste-duse.webnode.cz/

https://www.facebook.com/nacesteduse/

http://anglictina-preklady.webnode.cz/

https://www.facebook.com/anglictinafrydekmistek/

 

 

Seznam rubrik